Januári böngészőnépszerűségi adatok és trendek

Már elérhetők a böngészőnépszerűségi adatok a 2011. esztendő első hónapjáról. A hazai adatokat, amelyeket elemzésem alapjául szolgálnak a www.rankings.hu és adstat.adverticum.hu jelentéseire támaszkodva – s a nemzetközi helyzetre is kitekintve – készítettem el. Ebben továbbra is látszik, hogy itthon és Európában is piacvezető Mozilla Firefox rendíthetetlenül tartja első helyét a böngészők népszerűségi listáján.

A GemiusRanking szerint 51,37%-os értékkel vezető Firefox részesedése lényegében stagnál, amely azért egészen jó eredmény, ha figyelembe vesszük, hogy a legújabb 3.6-os verzió tavaly januárban debütált. A piacvezető böngésző technológiailag fölényben volt az elmúlt években, de ez az előny – az erős fejlesztési versenyben – eltűnt, s a március folyamán sok újdonsággal kecsegtető Mozilla Firefox 4.0 lesz az a verzió, amelynek feladata lesz a technológia iránymutatás és vezető szerep visszaszerzése.

Az Adverticum mérései kissé magasabb részesedést mutatnak ki a Firefox javára. A külföldi StatCounter is ehhez hasonlatos magasabb értéket regisztrált a Firefox böngészőnél. Nyilván ezek az értékek azért is különbözhetnek, mert a mérési rendszerek más-más oldalakat monitoroznak, így minden mért érték csak hozzávetőlegesen mutatja meg a böngészők népszerűségét.

Második helyen minden felmérésben az Internet Explorer szerepel, amely egykori monopolhelyzete teljességgel megtört, s lényegében az áprilisban megjelenő 9-es verzióval válik el, hogy megmarad-e a második helyen, vagy letaszítja a dobogó második fokáról a dinamikus növekedést mutató Google Chrome.

A GemiusRanking kimutatása szerint 28,95%-os népszerűségnek örvendő kék böngészőmárka 2007 januárjában még 74% körüli népszerűséggel dicsekedhetett, s mára már csak inkább az a kérdés, hogy a Chrome az év második vagy harmadik negyedévében utasítja maga mögé. Az Adverticum az Internet Explorer-t kevesebbre taksálta a januári hónapban: 26,7%-ra. A StatCounter még ennél is pesszimistább volt a Explorerrel kapcsolatban (22,05%) és ott a Chrome már 19,62%-on áll, így az Internet Explorer 9 lehet, hogy a StatCounternél a harmadik helyről indulhat hódító útjára.

Ami a Chrome-ot illeti, egyértelmű a növekedés. A gyakori frissítési ciklusok, melyek évente akár 4 új funkciót is kínáló kiadást biztosítanak sok hasznos újdonságot hoztak, s a Chrome böngésző végre felnőtt. A GemiusRanking szerint a Chrome 15%-ra küzdötte fel magát és az Adverticum a már említett két érték közötti 16,1%-kal számol.

Áttérve a verziószámok szerinti összesítésekre, jól látható, hogy a Chrome frissítési mechanizmusa a leginkább agresszív, hiszen a felhasználók 5%-nál kisebb mértékben használnak elavult verziót. A Mozilla Firefox önkéntes főverziók közötti frissítése 15%-ban kerülte el felhasználók figyelmét. Szerencsére az igen elavult Internet Explorer 6 most már teljesen visszaszorult (7%), de 7-es verziót még elég sokan használják, pedig a Mozilla Firefox 3.6 vagy éppen a béta állapotú 4-es, az Internet Explorer 8 és a Chrome 9 is sokkal jobb választásnak tűnik.

Az európai színtérre tekintve – a StatCounter adatai alapján – a Firefox őrzi tavaly decemberben megszerzett első helyét, s míg az Internet Explorer részesedése jó egy százalékkal beesett alá, a Chrome hasonló mértékű növekedést könyvelhetett el. Ennek megfelelően a januári adatok így alakultak: Firefox – 37,65%, Internet Explorer – 36,55%, Chrome – 16,08%. Világviszonylatban a trendek hasonlók, de vezető pozícióban az Internet Explorer van, a Firefox és a Chrome előtt: 45,48%, 30,47% és 16,41% eredményekkel.

Vigyázó szemünket a jövőre vetve megállapíthatjuk, érdekesen alakulhatnak a dolgok, hiszen februárban megjelent a Chrome 9, márciusban érkezik a Firefox 4.0, melyet az Internet Explorer 9-es verziója követ áprilisban. Így az eddig trendek akár meg is változhatnak, attól függően, hogy sikerül a konkurens böngészők rajtja. Az Internet Explorert készítő Microsoft blogjain keresztül már nekiesett az ellenfeleknek, amelyre a válaszul a Mozilla alkalmazásában álló Paul Rouget készített egy érdekes összehasonlítást, amelyet érdemes áttanulmányozni.

A Firefox 4.0 megjelenésével összhangban a Firefox hazai rajongói és hozzájárulói egy kötetlen kiadási bulit szerveznek, amelyre sok szeretettel meghívnak minden jelenlegi és jövőbeni Firefox rajongót. A bulival kapcsolatban további információkat hamarosan közzéteszünk a Mozilla Magyarország Közösségi oldalán.

Külső hivatkozások

  1. Mozilla Firefox szerint:

    [...] Januári böngészőnépszerűségi adatok és trendek 2011. február 20., vasárnap – 20:12 Már elérhetők a böngészőnépszerűségi adatok a 2011. esztendő első hónapjáról. A hazai adatokat, amelyeket elemzésem alapjául szolgálnak a http://www.rankings.hu és adstat.adverticum.hu jelentéseire támaszkodva – s a nemzetközi helyzetre is kitekintve – készítettem el. Ebben továbbra is látszik, hogy itthon és Európában is piacvezető Mozilla Firefox rendíthetetlenül tartja első helyét a böngészők népszerűségi listáján. A GemiusRanking szerint 51,37%-os értékkel vezető Firefox részesedése lényegében stagnál, amely azért egészen jó eredmény, ha figyelembe vesszük, hogy a legújabb 3.6-os verzió tavaly januárban debütált. A piacvezető böngésző technológiailag fölényben volt az elmúlt években, de ez az előny – az erős fejlesztési versenyben – eltűnt, s a március folyamán sok újdonsággal kecsegtető Mozilla Firefox 4.0 lesz az a verzió, amelynek feladata lesz a technológia iránymutatás és vezető szerep visszaszerzése. Az Adverticum mérései kissé magasabb részesedést mutatnak ki a Firefox javára. A külföldi StatCounter is ehhez hasonlatos magasabb értéket regisztrált a Firefox böngészőnél. Nyilván ezek az értékek azért is különbözhetnek, mert a mérési rendszerek más-más oldalakat monitoroznak, így minden mért érték csak hozzávetőlegesen mutatja meg a böngészők népszerűségét. Második helyen minden felmérésben az Internet Explorer szerepel, amely egykori monopolhelyzete teljességgel megtört, s lényegében az áprilisban megjelenő 9-es verzióval válik el, hogy megmarad-e a második helyen, vagy letaszítja a dobogó második fokáról a dinamikus növekedést mutató Google Chrome. A GemiusRanking kimutatása szerint 28,95%-os népszerűségnek örvendő kék böngészőmárka 2007 januárjában még 74% körüli népszerűséggel dicsekedhetett, s mára már csak inkább az a kérdés, hogy a Chrome az év második vagy harmadik negyedévében utasítja maga mögé. Az Adverticum az Internet Explorer-t kevesebbre taksálta a januári hónapban: 26,7%-ra. A StatCounter még ennél is pesszimistább volt a Explorerrel kapcsolatban (22,05%) és ott a Chrome már 19,62%-on áll, így az Internet Explorer 9 lehet, hogy a StatCounternél a harmadik helyről indulhat hódító útjára. Ami a Chrome-ot illeti, egyértelmű a növekedés. A gyakori frissítési ciklusok, melyek évente akár 4 új funkciót is kínáló kiadást biztosítanak sok hasznos újdonságot hoztak, s a Chrome böngésző végre felnőtt. A GemiusRanking szerint a Chrome 15%-ra küzdötte fel magát és az Adverticum a már említett két érték közötti 16,1%-kal számol. Áttérve a verziószámok szerinti összesítésekre, jól látható, hogy a Chrome frissítési mechanizmusa a leginkább agresszív, hiszen a felhasználók 5%-nál kisebb mértékben használnak elavult verziót. A Mozilla Firefox önkéntes főverziók közötti frissítése 15%-ban kerülte el felhasználók figyelmét. Szerencsére az igen elavult Internet Explorer 6 most már teljesen visszaszorult (7%), de 7-es verziót még elég sokan használják, pedig a Mozilla Firefox 3.6 vagy éppen a béta állapotú 4-es, az Internet Explorer 8 és a Chrome 9 is sokkal jobb választásnak tűnik. Az európai színtérre tekintve – a StatCounter adatai alapján – a Firefox őrzi tavaly decemberben megszerzett első helyét, s míg az Internet Explorer részesedése jó egy százalékkal beesett alá, a Chrome hasonló mértékű növekedést könyvelhetett el. Ennek megfelelően a januári adatok így alakultak: Firefox – 37,65%, Internet Explorer – 36,55%, Chrome – 16,08%. Világviszonylatban a trendek hasonlók, de vezető pozícióban az Internet Explorer van, a Firefox és a Chrome előtt: 45,48%, 30,47% és 16,41% eredményekkel. Vigyázó szemünket a jövőre vetve megállapíthatjuk, érdekesen alakulhatnak a dolgok, hiszen februárban megjelent a Chrome 9, márciusban érkezik a Firefox 4.0, melyet az Internet Explorer 9-es verziója követ áprilisban. Így az eddig trendek akár meg is változhatnak, attól függően, hogy sikerül a konkurens böngészők rajtja. Az Internet Explorert készítő Microsoft blogjain keresztül már nekiesett az ellenfeleknek, amelyre a válaszul a Mozilla alkalmazásában álló Paul Rouget készített egy érdekes összehasonlítást, amelyet érdemes áttanulmányozni. A Firefox 4.0 megjelenésével összhangban a Firefox hazai rajongói és hozzájárulói egy kötetlen kiadási bulit szerveznek, amelyre sok szeretettel meghívnak minden jelenlegi és jövőbeni Firefox rajongót. A bulival kapcsolatban további információkat hamarosan közzéteszünk a Mozilla Magyarország Közösségi oldalán. írta: KAMI | Bookmark the közvetlen hivatkozás | RSS. Szóljon hozzá vagy használja a trackback URL-t. Forrás: Mozilla Magyarország Válaszol idézettel   + Hozzászól a témához [...]